torsdag 28 januari 2010

Borttagna artiklar från bloggen(ett urval)

Under 2010

Kyrkstallarna vid Fläckebo kyrka
Soteld på Skolgatan i Uppsala
50-årige Röningberg
Dog efter tio år i fängelset
Östhammars nyckel
Två sentida rester vid Litslena kyrka
Vintervilan 1873
Presidenten och spencerkarbinen

Tidigare artiklar

Bondedagböcker
Snöstormen 1888
Ungdomsbrottsligheten förr i tiden
När Ayrshireboskapen kom till Sverige
Misshandel av polis 1903
Märkliga präster
Suspenderat präst
Jonas Offrell
Svenska hamnar kring förra sekelskiftet
Ett natur-historiskt område i Bergsbrunna
En obetydelsefull järnväg i Dalarna
Mannen som bakom dessa märkliga siffror
Göteborg i siffror
Ottar Vendelkråka
Flasta mur
Levene socken under kolerafarsoten 1834
Hårda bud i denna kungörelse
Snopenhet
Brofundamentet i Flottsund
Han straffades för han angav
Ramsta socken 1825
En attack mot tattarbostad
Knutbydråpet 1894(två artiklar)
Varje socken har sina händelser
Lastkajen i Läbyvad
Den tidiga jordbruksstatistiken
Lustigheter eller pinsamheter
Om gemensam valuta
Mordet i Grillby 1839
Bonderesor förr i tiden
Slogs igenom i Edsken
Fyra personer bevittnade hans begravning

4 kommentarer:

Scribo sa...

Får man fråga varför du tar bort artiklar?

Stephannium sa...

Vilken artikel då?

Jag förstår hur vissa läsare eventuellt känner sig, men som sagt vad så behövde jag bl a andrum med den dagliga uppdateringen och tyvärr tog jag bort stora delar av det ursprungliga innehållet. Men jag har sparat alla borttagna artiklar och om jag kan ta fram det om du själv vill det.
Stefan Lundgren

Scribo sa...

Jag tänkte mer som så att om en artikel redan är publicerad så är det väl inga problem med att den ligger kvar? Det hindra ju inte dig att minska takten på att uppdatera bloggen. Kanske kunde det borttagna inlägget hjälpa någon att hitta mer info om sin hembygd eller historia.

Stephannium sa...

Du har nästan fått mig att känna lite samvetskval nu.*flinar*

Kortfattad förklaring; Jag trodde liksom att jag hade nått till max av antalet inlägg(1 600 stycken) under två år, den eviga uppdaterande gjorde att jag var lite ängslig att inte kunna uppdatera dagligen och m a o kände jag att det blev lite för mycket. Sedan var det också lite annat som jag inte vill gå in på offentligt, dock ej allvarligt.

Kan hålla med om att det mitt val att ta bort en del artiklar och notiser kan leda till att någon inte få fram de uppgifter som den personen söker efter. Att den personen inte få fram uppgifter om sin hembygd och beklagar detta, det var därför jag kom med den erbjudan att antingen månadsvis eller enskilda artiklar kan ges ut av mig via epost.

Materialet finns fortfarande kvar på internet och om man söker på "Historisk blogg" och klickar på cachad och då får man fram det.